Anda Sedang Membaca

0

Elak letakkan laptop/komputer riba diatas katil.

Rick Thursday, October 27, 2011 ,
Bookmark and Share

- Aku "copy and paste" dari email, original dalam English, tp setelah di "@google.translate".. -

Sila luangkan masa untuk membaca! Sangat penting! Beritahu anak-anak anda / anak-anak perempuan anda tentang hal ini.

Sebuah keluarga yang terkenal di Mequon kehilangan anak lelaki yang berumur 25 tahun mereka (Arun Gopal Ratnam) dalam kebakaran di rumah 4 Jun lalu.
Ini adalah apa yang berlaku. Beliau berkelulusan MBA dari University of Wisconsin-Madison dua minggu lebih awal dan pulang ke rumah. Beliau telah makan tengah hari bersama bapanya di rumah dan membuat keputusan untuk kembali membersihkan bilik hostelnya di sekolah. Bapanya meminta kepada beliau untuk tunggu sementara ibunya pulang untuk beberapa hari lagi.

Beliau memutuskan untuk tidur sementara menunggu ibu pulang dari kerja. Jiran-jirannya menghubungi 911 apabila mereka melihat asap hitam keluar dari rumah. Arun meninggal dunia di rumah yang berusia tiga tahun. Ia mengambil masa beberapa hari penyiasatan untuk mengetahui punca kebakaran.
Ia telah ditentukan bahawa api itu adalah disebabkan oleh komputer riba di atas katil.

Apabila laptop/komputer riba di atas katil, kipas tidak mendapatkan udara untuk menyejukkan komputer dan itulah punca yang menyebabkan kebakaran itu

Permukaan tidak sekata pada cadar yang telah menyekat angin sejuk di bawah kipas CPU. Apabila laptop yang diletakkan di atas permukaan yang rata di atas meja, terdapat jurang antara permukaan meja dan asas selongsong untuk membolehkan udara mengalir / menyedut melalui bolong pengambilan udara oleh kipas CPU untuk menyejukkan CPU . Perenggan ini ditambah oleh penghantar untuk pemahaman yang lebih baik.

Dia tidak bangun untuk keluar dari katil, dia meninggal dunia kerana terhidu banyak karbon monoksida (CO).
Sebab saya menulis ini kepada anda semua bahawa saya telah melihat kita semua menggunakan lap top kami di atas katil. Marilah kita semua membuat keputusan dan membuat satu amalan yang tidak berbuat demikian. Risiko adalah benar. Marilah kita membuat peraturan tidak menggunakan lap top di atas katil atau meletakkan komputer di atas katil dengan selimut dan bantal di sekitar.

- Post nie aku @Google Translate dari bahasa inggeris, jadi ayat die cam ape tah sikit. At least, ade jugak yg faham. Alert ok! elakkan dari jadi mangsa rentung . =P

-- Share message/post nie, biar semua kawan2 kite yang kite sayang sedar dan sentiase selamat. =)

Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Salleh Mohd Ali
Hakcipta terpelihara Rick dan SengalBOX