Anda Sedang Membaca

2

Mok!!

Rick Tuesday, October 19, 2010
Bookmark and Share
Sebelum mule pape, lame dah rasenye aku tinggalkan blog nie terkontang-kanting takde tuan..hehehe.. Tuan ade, tapi tuan bz dengan keje..ampun..ampun..

Sape mok tu? hehe, takde orang kot yang kenal. Jadi kat sini, tak perlu la jugak untuk aku perkenalkan sape die.. Tapi post nie takde la sampai korang rase aku taip khas untuk die bace, tapi sebenarnye untuk semua.. Meh aku cite sikit kisah gadis bergelar "Mok" nie..

Die yang MOK nie sebenarnye dah lame aku dengar-dengar name die disebut tapi tak penah lak aku sangka yang aku akan berpeluang jumpe dan kenal die lebih rapat macam skarang nie.. Aku dengar name die dari Supervisor aku, Abg. Nizam... Jadi kebetulan plak masing-masing ade facebook, aku pn selidik la sape die nie.. Lepas beberape kali kajiselidik dijalankan, baru ler tau sape die..

Ktorg keje satu syarikat, keje yang same cume berlainan tempat... Aku dengan mok mule berkenalan kat facebook gak (time kasih la facebook eh).. Pastu hari demi hari, ktorg jadi kawan la..Sebab sblm tu takde pun cakap nak kawan, jadi aku sendiri la anggap aku dengan die kawan..hahaha..bongok gak aku nie.. :p

Pastu nak dijadikan cite, satu hari tu ktorg sekumpulan kawan-kawan tempat keje yang same teringin ler nk berjumpe, lepak-lepak minum.. Kat situ, aku cube la ajak mok nie join gak.. Kat situ la, first time dalam bahase omputehnye aku dapat berdepan dgn die.. Ya Allah, sweeettt sangat orang nye...

Ktorg berborak la, yang aku perasan die cume diam diam dan diam... Seolah-olah malu nk cakap (dalam mulut de emas) kot..kekeke... Hari silih berganti, aku dengan die jadi makin rapat...

Satu hari khamis tu pulak, kebetulan jadual keje aku dengan die same, jadi aku amik peluang tu untuk ajak die keluar lepas die kate die teringin nak ke Taman Layang-layang.. Aku tau kat mane tempat tu, tapi die tak tau..Jadi aku pun ajak la die pegi.. Bole kate first date la bagi aku, tak tau bagi die ape kan..hihih

ktorg berjumpe kat tmpt keje aku, ade la berlaku sikit kejadian tak diingini buatkan mase tak cukup untuk aku dengan die teruskan hasrat nak ke Taman Layang-layang tu.. Jadi disebabkan aku sikit rase ambil berat tentang diri die, lepas maghrib tu ktorg terus pulang ke rumah masing-masing.. Tak jadi pun ke sane, lepak dekat-dekat tempat keje je..

Ape-ape pun, aku happy kenal die.. Happy yg amat sangat.. Die wat aku lupe segala masalah aku, die wat aku rase macam didunia yang baru.. Die ade bile aku sedih, die ade waktu aku gembire.. Walaupun ktorg SMS je, aku rase macam die sentiase ade disisi aku..

Awk, terima kasih untuk perasaan nie, terima kasih untuk rasa nie, terima kasih untuk segalanya :)

Bookmark and Share

2 comments:

Unknown said...

sy rindu mok!!!...kehkehkeh

Rick said...

saye pun!! hehehhehe

Post a Comment

 
Copyright 2010 Salleh Mohd Ali
Hakcipta terpelihara Rick dan SengalBOX